2018.12.10 | Judit

Vöröskáposzta, a téli vitaminbomba

A lilakáposzta tökéletes és bárki számára elérhető téli (és nyári) vitaminforrás. Többféle vitamint tartalmaz (B1, B2, B3, C vitamin, karotinok), C vitamin tartalma kifejezetten magas. Íze édeskésebb a fehérkáposztáénál, így akár önmagában is fogyasztható ez a rendkívül egészséges hazai zöldségféle. 

Lila színét az antocianinoknak, a flavonoidok csoportjába tartozó növényi színanyagoknak köszönheti. 36 féle antocianint tartalmaz, melyek a legfőbb antioxidáns vegyületeknek számítanak. Az antioxidánsok a szervezetben keletkező szabadgyökök semlegesítéséért felelnek, így jelentős szerepük van többek között a rák megelőzésében és gyógyításában. A vörökáposzta egyéb összetevőinek köszönhetően különösen hatékony gyomor- és bélrákok, valamint emlőrák esetén. Az antioxidánsok továbbá segítik a szív és a keringési rendszer működését és serkentik az agyműködést is.

A lilakáposzta nyersen a legegészségesebb, de párolva is számos pozitív tulajdonságát megőrzi. Változatosan elkészíthető, így akár hetente többször is terítéken lehet.

Almás-mazsolás káposztasalátaAlmás-mazsolás káposztasaláta

Almás-mazsolás káposztasaláta

Hozzávalók (2-3 főre):

Fél fej lilakáposzta csíkokra vágva
2db alma felkockázva
5dkg mazsola
Fél citrom leve
1 teáskanál egész kömény
1 kis pohár tejföl vagy joghurt
2-3 evőkanál majonéz
Só ízlés szerint

A hozzávalókat összekeverjük és frissen elfogyasztjuk. Jó étvágyat!

Kapcsolódó cikkek